17 Nisan 2008 Perşembe

aileden mhp'li olmak ne demektir?

bu sorduğum soru bazılarınıza k.çımdan uydurduğum bir soruymuş gibi gelebilir; ancak bu soru tamamen gözlemlediklerim üzerine sorulmuş bir sorudur.
şimdi siyasi görüş genetik midir mesela?
anne- baba solcuysa çocuk da solcu anne baba sağcıysa çocuk da illa sağcı mı olur?
ben her iki örnekten insanlarla da karşılaştım.
ama bu sadece sağcı değil de mhp'li olma durumunun bir genetik yanı var sanırım.
örneğin benim bir arkadaşım "benim babam koyu mah'li ben de öyleyim" diyordu halen de diyordur eminim. sonra bundan bir önceki sevgilim de öyleydi. ve en son dolmuşta yanımda oturan hemen hemen yaşıtım olan kadınla dolmuşların nasıl bu kadar az sayıda olduğundan belediyenin ve ak partinin uygulamasından kaynaklanan bu sorun hakkında konuşurken şöyle bir cümle kurdu "biz ailecek koyu mhp'liyiz bla bla bla" ve hatta bunu birkaç kez de vurguladı. hatta ve hatta mhp'li olması yüzünden işinden olmuş da falan filan...(burda diyemedim ki son zamanlarda ak partiye neredeyse tam destek verenin mhp olduğunu; bir düşünceye fanatik bir şekilde sarılmış kişilerle tartışmaya asla girmem ben, pes ettim ve iyi ettim bence)
şimdi bu olayda beni rahatsız eden nokta ne derseniz; birincisi bu ülkede her ne kadar işe gelindiği gibi uygulansa da din, vicdan ve düşünce özgürlüğü Anayasayla koruma altında; buna mukabil herkes dilediği partiyi tutmakta serbesttir ve bu beni hiç mi hiç ırgalamaz.
beni rahatsız eden şey fanatizm. ister solcu ister sağcı ister laikçi(bunu bilerek yazıyorum) ister kemalist olsun isterse de galatasaraylı/fenerbahçeli olsun ama fanatiklik seviyesine getirmesin bu fikri. körü körüne sarılıp o düşüncenin mesihi haline gelip dogmalaştırmasın.
aileden miras alınan siyasi görüş sorgulamamayı da beraberinde getiriyor bence. insanlar okuyup düşünüp yeterince sorguladıktan sonra belli siyasi zeminler oluşturmalılar kafalarında. ve bu oluşturdukları zeminler de değişime ve yeniliğe en önemlisi de eleştiriye açık olmalı.
yoksa milliyetçi olmak 15 yaşında ölen bir çocuğun ölümünü "vatan kurtuldu" kisvesi altında alkışlamak değildir.

1 yorum:

nobodylovesmeitstruenotlikeyoudo dedi ki...

Benim ailem de hepsi Mhp'li evet ben de bu lafı kullananlardanım ama bir farkla ben mhp'li değilim.Bence bunun birkaç farklı sebebi var yani bu cümlelerin kullanılmasının ilk olarak bilindiği gibi bu görüşe sahip olan insanlar dogmatiktir.Dünyaya at gözlüğüyle bakarlar kesin doğruları vardır ve kesin yanlışları.Tamam benim ailem bu konuda bana hiç baskı yapmadı hatta lisede yaavaş yavaş benim görüşlerim o yöne doğru kayıyordu.Sonra abartıp aralarına katıldım hatta kendilerinin reisi bile oldum evet bir dönem onların başına bile geçtim.İlk başlarda güzel hayallerim vardı evet ideolojileri de bana çok mantıklı geliyordu.Aslına bakarsanız her zaman şöyle bir görüşüm var bütün ideolojiler özünde iyidir ancak içine insan faktörü girip bencillik,kıskançlık,cahillik girince bütün iyi olan şeyler yok olur.Maalesef bütün bu olmayacak şeylerin hepsi başlarında bulunduğum o partide vardı.İçerideki herkesin tek bildiği şey ya kavgaydı ya da birilerine zarar vermek.Evet çok saygın kişilerle de tanıştım ancak bir elin parmaklarını geçmiyecek kadar azdılar.Dediğim gibi onların arasında olmak onlardan biri olmak eğer bir nebze de olsa birşeylerin farkında olan biriyseniz çok yanlış ideolojilere sahip olduklarını,kendilerini hiç geliştirmediklerini görebilirsiniz.Bunun tek bir sebebi var aslında hep çoğunluğu yakalamak istiyorlar yani seçicilik yok aralarına girerken.Evet aileden mhp'li olmak diye birşey maalesef vardır çünkü bu ideolojiye sahip insanların baskıcı tarafları vardır,esnek değildirler bu yüzden onların yetiştirdiği insanların da onlar gibi olması kaçınılmazdır.Sanırım ben aileden "yeterince"mhp'li değilim.